WYCIECZKA DO TEATRU

W czwartek 20 listopada moja klasa 1b wraz z klasą 1a i wychowawczyniami wybraliśmy Się do Teatru Powszechnego w Łodzi na spektakl ,,Boeing, boeing’’. Mimo, że rano było dość pochmurno, humory wszystkim dopisywały. Nie mogliśmy się doczekać momentu gdy dojeżdżamy na miejsce.2 godziny później byliśmy w Łodzi. Czekaliśmy chwilę przed gmachem, aż wejdziemy do środka. Do tego jeszcze zaczął padać śnieg. Po piętnastu minutach oczekiwania weszliśmy.  Sala teatralna robiła wielkie wrażenie! Miejsca mieliśmy dobre, blisko sceny. Kiedy sztuka się rozpoczęła śmialiśmy się jak nigdy i świetnie bawiliśmy się. Spektakl był dla młodzieży, aktorzy grali super. Naprawdę warto go obejrzeć. Polecam wszystkim. Po posiłku wybraliśmy się do muzeum włókiennictwa. Pan przewodnik opowiadał nam o łódzkim przemyśle w dawnych czasach oraz o samym budynku manufaktury, w którym kiedyś była fabryka. Zmęczeni wieczorem wróciliśmy do Gostynina. To była niesamowita wycieczka!
J. Szulczewski kl. Ib

WYCIECZKA DO ŁODZI

W dniu 9 kwietnia 2014r. uczniowie klasy IIb i klasy IIc pod opieką p. A. Markiewicz, p. A. Cichosz i p. B. Wasiak brali udział w wycieczce do Łodzi. Głównym celem wycieczki był udział w spektaklu Mayday 2 w Teatrze Powszechnym. Mayday 2 to komediowy hit Ray Cooneya, od lat nieschodzący z afiszy teatrów w Polsce i zagranicą. Kolejnym punktem wycieczki była Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego. Uczniowie poznali zasady funkcjonowania biblioteki oraz odwiedzili zbiory specjalne: Ikonografię i Muzykalia. Ostatnim elementem wycieczki była Manufaktura.

PARYŻ-DISNEYLAND

Po wyprawach do Londynu i Berlina, które odbyły się w latach ubiegłych, tym razem uczniowie naszej szkoły zdecydowali się odwiedzić Francję. W dniach 3-8 grudnia 2013 została zorganizowana wycieczka szkolna do Paryża pod kierunkiem p. Iwony Kalińskiej, p. Marii Kołodziejskiej i p. Marka Osmałka. W ciągu kilku dni spędzonych we francuskiej stolicy młodzież miała okazję poznać największe i najznakomitsze zabytki oraz atrakcje miasta. We wtorek wyruszyliśmy autobusem na sześciodniową wycieczkę do Francji. Podróż minęła nam w miłej i wesołej atmosferze. Drugiego dnia rano zaczęliśmy zwiedzanie Paryża. Pierwszym punktem tego dnia był wjazd na Wieżę Eiffla. Pan przewodnik w międzyczasie opowiadał nam wiele ciekawostek na temat "żelaznej damy ". Sporo emocji wzbudził wyjazd na Wieżę Eiffla i możliwość podziwiania panoramy miasta z wysokości ponad 324 metrów. Gdy zjechaliśmy już z wieży udaliśmy się metrem na plac Concorde, gdzie przez Ogrody Luksemburskie przeszliśmy do dawnego pałacu królewskiego, a obecnie jednego z największych muzeów świata – Luwru. Mogliśmy podziwiać dzieła światowego dziedzictwa takie jak: Nike z Samotraki, Venus z Milo, kodeks Hammurabiego, dzieła Michała Anioła, Rafaela, Rubensa, Leonarda da Vinci (Mona Lisa, Madonna w Grocie), Delacroix i wiele innych. Po długim dniu zwiedzania wybraliśmy się do restauracji typu Flunch, gdzie zjedliśmy smakowitą kolację. Następnie udaliśmy się do Domu Polskiej Misji Katolickiej, w którym zostaliśmy zakwaterowani. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Wersalu. W pałacu tym mogliśmy oglądać liczne sale, niegdyś używane przez arystokrację francuską. Szczególnie warta obejrzenia była słynna Sala Lustrzana oraz apartamenty Madame de Pompadour. W całym pałacu zostały umieszczone liczne portrety władców i przyjaciół Francji - m.in. portret Marii Leszczyńskiej oraz króla Poniatowskiego. Po zwiedzeniu licznych sal mogliśmy podziwiać piękno ogrodów wersalskich. Później wybraliśmy sie na wzgórze Montmartre, na którym znajduje się Bazylika Sacre Coeur, gdzie mogliśmy za niewielką opłatą zapalić świeczkę w ważnej dla Nas intencji. Następnym punktem naszej wycieczki był rejs statkiem po Sekwanie, podczas którego mogliśmy lepiej poznać malowniczy Paryż. Trzeciego dnia naszego pobytu we Francji zwiedziliśmy Cmentarz Pere Lachaise, gdzie widzieliśmy pomniki wielu znanych postaci m.in. Fryderyka Chopina, Jima Morrisona i wielu innych. Później mieliśmy możliwość zobaczyć grobowiec Napoleona w Pałacu Inwalidów.         Z niego wybraliśmy się na spacer po Polach Elizejskich, podczas którego ujrzeliśmy Łuk Triumfalny. Następnym punktem naszej wycieczki była katedra Notre Dame. Piąty - ostatni dzień pobytu we Francji przeznaczyliśmy na park rozrywki Eurodisneyland -  magiczne miejsce, gdzie cały dzień spędziliśmy na zabawie w baśniowej krainie. Na gości czeka tu wiele atrakcji, m.in. kolejki górskie, parki tematyczne, parady postaci z najpiękniejszych bajek Disneya. Paryż wywarł na uczniach z naszej szkoły ogromne wrażenie - ta wycieczka z pewnością pozostanie w pamięci na długie lata...
Ola i Karolina kl IIIa
WYCIECZKA DO WARSZAWY

Dnia 25.10.2013r. odbyła się wycieczka szkolna do Warszawy. Uczestnikami były klasy IIIa i IIIb wraz z opiekunami p. M.Kołodziejską, p. M.Kozubska oraz p. I.Kalińską. Pierwszym punktem naszej wycieczki była Szkoła Główna Handlowa. Jest to uczelnia posiadająca wiele ciekawych kierunków, a studenci sami dokonują wyboru przedmiotów edukacyjnych. Przewodnicząca Rady Studenckiej, p.Marta, zapewniła nas o możliwości studiowania za granicą w wybranym kraju. Przedstawiła nam formy aktywności studentów (obozy studenckie, organizacje, koła, projekty) umożliwiające kandydatom zdobycie informacji dotyczących nie tylko działań edukacyjnych, ale i przyszłej kariery zawodowej. Mieliśmy dużo szczęścia, gdyż tego dnia odbywały się w głównym budynku uczelni Dni Kariery Studenckiej. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Przewodnik przeprowadził z nami ciekawą lekcje o codziennym życiu polskiego obywatela, podczas powstania warszawskiego. Obejrzeliśmy wiele ciekawych eksponatów i ,,przeszliśmy’’ kanałami powstańczej Warszawy. Ostatnim elementem wycieczki było obejrzenie filmu ,,Grawitacja’’ w galerii Arkadia.

SZALEŃSTWA W TATRALANDII I TRENING Z JUSTYNA KOWALCZYK

W dniach 17-20 września 2013r. uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami panami Piotrem Dutkiewiczem i Arkadiuszem Szulczewskim oraz paniami Anną Pakulską i Beatą Złotnik uczestniczyli w wycieczce do Zakopanego i na Słowację. Nasza przygoda z Tatrami rozpoczęła się tuż po zakwaterowaniu w przestronnym i pięknie położonym pensjonacie Maria, skąd mogliśmy podziwiać  Giewont i słuchać szumu płynącego tuż obok potoku. Jedną z głównych atrakcji naszego wyjazdu był całodzienny pobyt w największym na terenie Słowacji Aquaparku Tatralandia w Liptowskim Mikulaszu, gdzie w pełni korzystaliśmy z niezliczonej ilości zjeżdżalni wodnych i basenów, w których ciepła woda i podwodne masaże powodowały, że chciało się zatrzymać czas. Mimo, iż Tatralandia położona jest pośród gór, większe wrażenie pod względem widokowym zrobiła na nas Dolina Kościeliska, którą spacerowaliśmy, tuż obok Tomanowego Potoku aż do malowniczo położonego Stawu Smreczyńskiego. O tatrzańskiej faunie i florze bardzo ciekawie opowiadał przewodnik, który nam w tej wyprawie towarzyszył. Nasz spacer Doliną Kościeliską uatrakcyjniła wybitna biegaczka narciarska, złota medalistka olimpijska i zdobywczyni Kryształowej Kuli – Justyna Kowalczyk, która będąc na zgrupowaniu w Zakopanem trenowała na trasie naszej wędrówki. Wielu z uczniów, zwłaszcza tych z klasy sportowej wykorzystało tą okazję by zrobić sobie z nią zdjęcie, nagrać krótki film czy zamienić kilka słów. W naszej grupie znalazły się także osoby, które z Justyną pobiegły, świetnie sobie zresztą radząc. Niezapomnianych wrażeń dostarczył nam spacer po zakopiańskich Krupówkach, gdzie mogliśmy podziwiać sztukę góralską, posmakować oscypków czy posłuchać góralskiej muzyki. Ostatniego dnia udaliśmy się na znaną dotychczas tylko z telewizji Wielką Krokiew, gdzie mieliśmy okazję obserwować trening skoczków narciarskich. Już w drodze powrotnej obejrzeliśmy Pustynię Błędowską, która zaskoczyła nas swoim ogromem. Tutaj też pan Arkadiusz Szulczewski zrobił nam bardzo ciekawą lekcję geografii, na szczęście bez kartkówek i pytania. Nieodzownym elementem naszej wycieczki były też cowieczorne dyskoteki podczas których mogliśmy lepiej poznać kolegów, którzy naukę w naszej szkole rozpoczęli dopiero w tym roku. Mamy nadzieję, że w kolejnym roku szkolnym, w podobnym składzie będziemy mogli podziwiać kolejne zakątki naszego pięknego kraju.
Relację fotograficzną z wycieczki znajdziecie w galerii zdjęć.

2012/2013

WYCIECZKA BERLIN - POCZDAM - TROPICAL ISLANDS

21 maja 2013 roku odbyła się czterodniowa wycieczka do Berlina. Jej opiekunami były pani Mariola Lewandowska, pani Urszula Karpińska, pani Małgorzata Durma, oraz pani Katarzyna Lińska. O godzinie 7:15 wszyscy spotkaliśmy się pod szkołą z bagażami. Gdy wybiła 7:30 siedzieliśmy już w autobusie, sprawdzono dokumenty tożsamości i wyruszyliśmy w drogę. Podróż mijała nam bardzo przyjemnie.
Na początku w planach mieliśmy zwiedzanie miasta w województwie wielkopolskim, jakim był Kórnik. O 10:30 ruszyliśmy do parku, który jest otoczeniem średniowiecznego Zamku Kórnickiego. Pogoda bardzo nam sprzyjała. Mogliśmy podziwiać zakwitające magnolie, azalie oraz różaneczniki, a także bogatą kolekcję obcych gatunków drzew i krzewów. Największe wrażenie na wszystkich zrobił piękny, duży zamek, który znaliśmy z lekcji historii. Następnie wszyscy udaliśmy się do autobusu i wyruszyliśmy w drogę do Poznania. Będąc już na miejscu zwiedzaliśmy stary rynek w Poznaniu. Wszyscy zwróciliśmy uwagę na trzy fontanny znajdujące się na Rynku, które są współczesnymi dziełami poznańskich artystów:  Mariana Koniecznego—fontanna Apollina, Marcina Sobczaka—fontanna Neptuna i Rafała Nowaka—fontanna Marsa.  Gdy skończył się nasz czas wolny, który mogliśmy poświęcić na zakup pamiątek, udaliśmy się do autobusu i wyjechaliśmy do Słubic, gdzie czekała na nas obiadokolacja i zakwaterowanie. Punktualnie o 18:30 zasiedliśmy do stołów, a następnie każdy udał się do przydzielonych przez panie pokoi.
Drugiego dnia o 7:30 wyjechaliśmy ze Słubic w stronę Berlina, tym razem towarzyszył nam przewodnik, który odpowiadał na wszystkie nasze pytania, a także opowiadał różne ciekawostki. Pierwszym zabytkiem, który zwiedzaliśmy za granicą były pałace Cacielienhoff i Sanssouci. Należą one do grupy pałaców i zespołów parkowych w Poczdamie i Berlinie wpisanych w 1990 na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W Berlinie zwiedzliśmy wiele ciekawych miejsc, takich jak pomnik Fryderyka Wielkiego, brama Brandenburska, parlament, dworzec Zoo. Ciekawe wynalazki mogliśmy podziwiać w Muzeum Historii Naturalnej. Należy ono do jednego z najważniejszych muzeów przyrodniczych badań historycznych na całym świecie. Zwiedzaniu towarzyszyła deszczowa pogoda, dlatego każdy do autobusu wsiadł zmęczony. O ustalonej godzinie dotarliśmy na kolację i wszyscy rozeszli się do pokoi.
Trzeciego dnia wyjechaliśmy o 8:30 do długo wyczekiwanej tropikalnej wyspy, czyli Tropical Island. o 11 byliśmy już na miejscu, wszyscy przebrali się w stroje kąpielowe i rozeszliśmy się po wyspie, gdzie czekało nas mnóstwo wspaniałych atrakcji, ponieważ jest to park rozrywki i wypoczynku.  Temperatura powietrza wynosiła 26°C, wody: 28-32°C. Znajdował się tam największy na świecie kryty las tropikalny, morze i piaszczysta plaża o długości 200 metrów. Jednak najlepszą atrakcją dla wszystkich były zjeżdżalnie wodne. Na jednej z nich można było osiągnąć prędkość nawet do 90 km/h. Na powierzchni 4 000 m2 znajdowały się tory kartingowe, obiekt do wspinaczki, rowery wodne, a nawet trampolina. Ponadto boisko do gier z piłką i różne atrakcje dla dzieci. Gdy wracaliśmy, każdy był zmęczony, ale zadowolony.
Ostatniego dnia nadszedł czas powrotu. O 9, gdy było już po śniadaniu, każdy zabrał swoją walizkę i udał się do autobusu. W drodze powrotnej zwiedzaliśmy pierwszą stolicę Polski, czyli Gniezno. Mogliśmy podziwiać tam katedrę pw. Wniebowstąpienia Najświętszej Marii Panny i św. Wojciecha, drzwi Gnieźnieńskie, z którymi łączy się długa, a zarazem bardzo ciekawa legenda oraz sarkofag św. Wojciecha. Po godzinie 15 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Gostynina. Każdy był już strasznie zmęczony. Na szczęście około godziny 17:30 dojechaliśmy do długo wyczekiwanego Gostynina.
Uważam, że była to jedna z najlepszych wycieczek na jakich byłam. Każdy wrócił zadowolony, bogatszy o nowe doświadczenia.
Klaudia Bekasińska Kl. IIIc

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Dnia 8 maja 2012r grupa kolejnych 44 osób z naszej szkoły pod opieką nauczycielek : p. A. Markiewicz, p. A. Cichosz i p. A. Pakulskiej udała się do Warszawy na wycieczkę zorganizowaną przez gostynińskie biuro turystyczne „Ban- Tur”. W trakcie wyjazdu oglądaliśmy Stadion Narodowy, spacerowaliśmy po stołecznej Starówce oraz oraz podziwialiśmy panoramę miasta  z ogrodów na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Nie udało nam się wejść wtedy do Centrum Nauki „Kopernik”. Biuro turystyczne w ramach rekompensaty zorganizowało dla nas kolejny wyjazd. Dnia 6.06.2012r odwiedziliśmy stolicę ponownie, tym razem udając się tylko do „Kopernika”. Wielu z nas zaskoczyła prostota a jednocześnie niezwykłość wynalazków czy zjawisk przyrody, które otaczają współczesnego człowieka ze wszystkich stron.

CENTRUM NAUKI KOPERNIK

Kolejna już grupa uczniów z naszego Gimnazjum (kl Ia i kl Ib) wraz z opiekunami : p. M. Kołodziejską, p. M. Kozubską oraz p. I. Kalińską wybrała się  w lutym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
 Pierwszym punktem naszej wycieczki był Rynek Starego Miasta. Był on przez kilka wieków ośrodkiem i obrazem życia Warszawy: ogniskował życie gospodarcze, był wyrazem ustroju i przemian społecznych, forum politycznym, miejscem uroczystości i potocznego życia. Szata architektoniczna Rynku obrazowała najlepiej plastyczne dążenia przemijających epok. Przewodnik opowiadał nam m.in. o Katedrze św. Jana Chrzciciela i o legendzie Syreny, która jest symbolem Warszawy.
Wiele emocji wywołał kolejny punkt programu - Teatr Robotyczny. Jest to jeden z najbardziej prestiżowych i oryginalnych projektów Centrum Nauki Kopernik. To teatr, w którym występują roboty, a dokładnie RoboThespiany, czyli RoboAktorzy. Roboty powstały w brytyjskiej firmie Engineered Arts Ltd. CNK odpowiada za stworzenie scenariuszy oraz oprawę audiowizualną przedstawień. Dialogi nagrano w warszawskim studiu Sonica. Było bardzo ciekawie, niewiele szkół widziało ten teatr – Nam się udało!

WYJAZD NA MECZ ANWILU WŁOCŁAWEK

Uczniowie Gimnazjum nr 1 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV w Gostyninie kolejny raz mieli możliwość oglądania na żywo koszykarzy Anwilu Włocławek. Tym razem był to mecz z liderem Tauron Basket Ligi – Czarnymi Słupsk. Mecz stał  na bardzo wysokim poziomie, zakończył się zwycięstwem Anwilu 93:87, a na parkiecie młodzież mogła podziwiać reprezentantów Polski: Krzysztofa Szubargę, Dardana Berishę, Pawła Leończyka, Pawła Kikowskiego oraz byłych graczy NBA: Lorenze Haringthona, Corsleya Edwardsa,  Scotta Morrisona i Stanleya Burella.
Był to już 70 wyjazd na imprezę sportową, organizowany przez Arkadiusza Szulczewskiego dla uczniów Gimnazjum nr  1 w Gostyninie. Młodzież uczestniczyła wcześniej w wycieczkach sportowych na trzy mecze reprezentacji Polski w piłce nożnej, mecze piłkarskiej Ekstraklasy, mecze piłki ręcznej, koszykówki,  mecze żużlowe Unibaxu Toruń oraz mecze mistrzostw Europy w siatkówce. Tego typu wycieczki cieszą się ogromną popularnością wśród młodzieży. Mają one na celu: aktywny sposób spędzania wolnego czasu, promowanie zasad fair play i kulturalnego kibicowania oraz uczestnictwo na żywo w imprezach sportowych na najwyższym poziomiWyjazdy te nie byłyby możliwe bez życzliwości Dyrektora Gimnazjum, Pana Roberta Pypkowskiego oraz zaangażowanie nauczycieli: Piotra Dutkiewicza, Barbary Lewandowskiej, Katarzyny Lińskiej, Waldemara Lewandowskiego, Marii Kołodziejskiej, Letycji Kosińskiej.W najbliższym czasie planowane są kolejne wycieczki sportowe, tj. na mecze koszykarzy Anwilu Włocławek, piłkarzy ręcznych Wisły Płock i żużlowców Unibaxu Toruń.

WYCIECZKA DO ŁODZI

„Experymentarium” to ośrodek typu discovery center . Nauka nie ma tu tajemnic. Nauka jest zabawą! Każdy może samodzielnie poznać i zrozumieć nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia. Tu nigdy nie jest nudno! Tu każdy może zmierzyć się z Einsteinem , sprawdzić możliwości swojego intelektu, przetestować poczucie humoru. Experymentarium to jeden z punktów programu wycieczki do Łodzi ,która odbyła się 12 października 2011 roku. Obejrzeliśmy i wysłuchaliśmy również historii o „Starożytnym Egipcie”, a dodatkową atrakcją było obejrzenie w 3d filmu Jerzego Hoffmana „Bitwa Warszawska”. Uczniowie korzystali z interaktywnych stanowisk i eksponatów, przeprowadzali doświadczenia, prowadzili obserwacje, zgłębiali tajniki świata. Goszcząc w „Experymentarium”, bawiliśmy się, zdobywając wiedzę o nawet najtrudniejszych zjawiskach i procesach. Nawet najnudniejsze teorie stały się zrozumiałe i interesujące!

2011/2012

RAJD ROWEROWY

Dnia 30 września 2011r. - nasza szkoła - Gimnazjum nr1 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV w Gostyninie zorganizowała rajd rowerowy.
O godz. 9:00  uczniowie klasy l b, l d, III d pod opieką P. Marii Kołodziejskiej oraz P. Bogumiły Wasiak wraz z P. Arkadiuszem  Szulczewskim i  P. Dutkiewiczem. Wyruszyliśmy nad jezioro Białe. Przed wyjazdem  kierownik grupy P. Arkadiusz Szulczewski rozdał uczestnikom mapy prowadzące do celu wycieczki.
Najpierw udaliśmy się w kierunku  Jeziora Sumino, gdzie mieliśmy odpoczynek. Gdy  dotarliśmy na miejsce klasa III d rozpaliła ognisko, abyśmy mogli upiec i zjeść kiełbaski. Następnie mieliśmy czas wolny na zbieranie grzybów  i zwiedzanie okolicy. Gdy zgasiliśmy ognisko, zostawiliśmy porządek i udaliśmy się w drogę powrotną. Do szkoły dotarliśmy ok.14. Dzięki milej atmosferze był to wspaniały rajd. Niedługo planujemy znów go powtórzyć

3 DNIOWA WYCIECZKA DO KOŁOBRZEGU

W dniach od 1-3 czerwca 2011r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Kołobrzegu, zorganizowanej przez P. M. Lewandowską, U. Karpińską, M. Durmę i K. Lińską. Wyjechaliśmy o godzinie 700, aby urozmaicić podróż zwiedziliśmy stare kaszubskie miasto – Chojnice. Budynki chojnickiej starówki pochodzą z XVIII i XIXw. Wiele elewacji zwraca uwagę ornamentami roślinnymi i aniołkami typowymi dla Kaszub. Oglądaliśmy też dobrze zachowane gotyckie fortyfikacje po zachodniej stronie Starego Miasta. Ważnym miejscem w Chojnicach jest Muzeum Historyczno-Etnograficzne. Zauroczyła nas Brama Człuchowska zbudowana w XIVw. – początkowo jako wieża obserwacyjna i brama wjazdowa, potem więzienie a w końcu kościelna dzwonnica. Obejrzeliśmy też neogotycki ratusz i Bazylikę św. Jana Chrzciciela. Po dotarciu do Kołobrzegu I zakwaterowaniu się, udaliśmy się do portu, gdzie odbyliśmy godzinny rejs statkiem po Bałtyku. Następnie spacerowaliśmy brzegiem morza oraz piękną zacienioną Alejką Nadmorską w pobliżu latarni. Drugiego dnia po śniadaniu wybraliśmy się do Centrum Atrakcji Wojskowych w Kołobrzegu bardzo ważnego punktu naszej wycieczki. Strzelaliśmy z broni pneumatycznej do celu, które poprzedzone było szkoleniem z budowy broni i zasad strzelania do celu nieruchomego. Następnie odbył się przejazd po poligonie amfibią na gąsienicach co wywołało w nas niesamowite wrażenia. Oglądaliśmy także kolekcję pojazdów wojskowych i byliśmy w największym w Polsce Markecie Wojskowym. Następnie udaliśmy się na spotkanie z panią przewodnik, która opowiedziała nam o zabytkach i historii Kołobrzegu. Spacerowaliśmy po starówce ze słynną Bazyliką NMP, oglądaliśmy średniowieczne kamieniczki z XVw., neogotycki ratusz i basztę Prochową oraz fragmenty murów obronnych. Trzeci dzień to wizyta w Zieleniewie, największym w Polsce miasteczku rozrywki i kultury – Dziki Zachód Show, gdzie obejrzeliśmy pokaz w styli westernowym, zwiedzaliśmy stadninę koni i mini ZOO. Wielką atrakcją była przejażdżka konna, strzelanie z łuku i wyścigi na indiańskich nartach pod przewodnictwem Białego Orła. Odbyła się także zabawa z zespołem muzycznym i dojenie kóz oraz „napad” na bank. Wszyscy byliśmy zmęczeni, ale zadowoleni z wyjazdu z wyjazdu i oszołomieni natłokiem wrażeń. Mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mieli możliwość uczestniczenia w kolejnej równie interesującej wycieczce.

WYCIECZKA DO PŁOCKA
9 grudnia 2010r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Płocka. Organizatorami wycieczki były opiekunki Szkolnego Koła Europejskiego, panie Anna Pakulska i Barbara Lewandowska. Nawet jeśli miasto to, z uwagi choćby na swą bliskość nie stanowi dla wielu atrakcji to Płock, który odkryliśmy w mroźny, grudniowy czwartek z pewnością okazał się miłą niespodzianką. Naszą wizytę rozpoczęliśmy od zwiedzania Centrum Informacji Europejskiej, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji na temat przygotowań Polski do Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Poza ciekawostkami, jakie przekazała nam prowadząca lekcję ze spotkania wyszliśmy z mnóstwem gadżetów, które otrzymaliśmy w nagrodę za aktywny udział. Nasza szkolna biblioteka wzbogaciła się także o pomoce dydaktyczne, które niewątpliwie przyczynią się do uatrakcyjnienia zajęć o tematyce unijnej, w jakich uczestniczymy w szkole. Kolejnym punktem naszej wyprawy było Muzeum Mazowieckie. We wnętrzu secesyjnej kamienicy mieszczącej się przy ulicy Tumskiej 8 oglądaliśmy następujące wystawy stałe: - Wnętrza Secesyjne - Galerię malarstwa i rzeźby młodopolskiej - Salę sztuki Młodej Polski - Galerię rzeźby i malarstwa Bolesława Biegasa - Kolekcję rzemiosła artystycznego Płockie muzeum wywarło na nas bardzo pozytywne wrażenie i mimo, iż jest stosunkowo młodym muzeum to zbiorów, jakie posiada nie powstydziłby się nawet paryski Luwr. Następnym i niestety ostatnim punktem naszej wycieczki było Liceum im. Stanisława Małachowskiego, czyli słynna Małachowianka. Z opowieści naszej przewodniczki, nauczycielki historii sztuki pani Elżbiety Ciesielskiej-Zając wynikało, iż jest to najstarsza szkoła w Polsce. Jej historia sięga 1180 r. Wtedy to Dobiechna, wdowa po opiekunie księcia Krzywoustego Wojsławie, ufundowała Kolegiatę św. Michała Archanioła. W podziemiach zachowały się potężne ceglane i kamienne mury średniowiecznej kolegiaty. Płocka Małachowianka wykształciła wiele liczących się w Polsce i na świecie osobistości. Są wśród nich były premier Tadeusz Mazowiecki, działacz niepodległościowy doby powstania styczniowego Edward Jurgens, socjolog i socjalista Ludwik Krzywicki, prezydent Ignacy Mościcki (chemik z wykształcenia), pilot myśliwski z dywizjonu 303 Jan Zumbach oraz podróżnik Tony Halik. Mamy nadzieję, że wielu z nas będzie miało jeszcze okazję na dłużej zagościć w tych tajemniczych murach.

KOLEJNA WYCIECZKA DO WARSZAWY

Każdy z nas mógł przez chwilę poczuć się jak bohater powieści Juliusza Verne’a i odkryć głęboko we wnętrzu Ziemi tajemniczy świat. Będąc czwartym uczestnikiem wyprawy, mogłam doświadczyć wszystkiego na własnej skórze.Głównym celem naszej wycieczki było odwiedzenie Sejmu i Senatu RP. Z zainteresowaniem wysłuchaliśmy wykładu na temat ,,Proces legislacyjny’’. Dowiedzieliśmy się, jaką drogę musi przejść inicjatywa ustawodawcza, by została pomyślnie zakończona podpisaniem ustawy i ogłoszeniem w Dzienniku Ustaw. W ciekawy sposób poznaliśmy historię i uprawnienia polskiego Sejmu i Senatu. Zwiedzanie gmachu wywarło na nas ogromne wrażenie. Moglismy też zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Z żalem opuszczaliśmy wieczorem Warszawę. Bardzo mile spędziliśmy tego dnia czas.

WYCIECZKA DO TORUNIA
W dniu 27 listopada b.r. pod opieką P. Barbary Lewandowskiej, P. Katarzyny Lińskiej i P. Elżbiety Rutkowskiej wybraliśmy się na wycieczkę do Torunia. Jej główną atrakcją była niezwykła lekcja w pierwszym w Europie Żywym Muzeum Piernika. Jest to miejsce magiczne, przepełnione historią Torunia, pachnące słynnymi na całym świecie piernikami. W czasie zajęć zobaczyliśmy jak pieczono pierniki 500 lat temu. Uczestnicząc w pokazie, mogliśmy własnoręcznie wyrabiać ciasto, formułować je, a po wyjęciu z pieca zabrać jako wspaniałą pamiątkę z Torunia. Po bardzo interesującej lekcji i otrzymaniu Listu wyuczonego dla terminujących z uśmiechem na twarzy opuściliśmy Muzeum Piernika.

ZIELONA SZKOŁA
W dniach 19 – 20 października uczniowie Gimnazjum nr1 z Gostynina odbywali zajęcia w Modelowym Wiejskim Centrum Ekoturystyki Przyjaznej Środowisku  Zielonej Szkole  w Sendeniu.

Pozaszkolne zajęcia edukacyjne dla młodzieży z  zakresu ekologii, ochrony przyrody i środowiska naturalnego, historii regionu, folkloru, tradycji wiejskiej, kultury i dziedzictwa kulturowego odbywały się w terenie jak i w przystosowanych do tego salach.
Harmonogram każdego dnia był maksymalnie wypełniony z jednoczesnym uwzględnieniem różnorodności form.
 Jedną z atrakcji były zajęcia  prowadzone w zagrodzie w lesie  przez artystę ceramika pana Jacka Skwarneckiego. Każdy uczeń samodzielnie tworzył ozdobę , którą po wypaleniu mógł zabrać do domu. Artysta interesująco opowiadał  o swoich pasjach ipodróżach (zbudowaną łąjbą pływa po morzu, a w przyszłości chce przepłynąć Atlantyk).
          Szczególnie zainteresował młodzież  pokaz sokolniczy połączony z wykładami , dotyczący roli drapieżników w przyrodzie prowadzony przez pana Piotra Adamiaka. Prezentowane później gady młodzież mogła dotykać. Były to: legwany, węże i jaszczurki. Wszystko uzupełnił  ciekawostkami z autopsji o pracy w ZOO w Kanadzie i w Anglii oraz tresurą zwierząt do gry w filmach.

Doskonałym uzupełnieniem programu było poznanie urządzeń ekologicznych znajdujących się na terenie placówki: kolektorów słonecznych, kotłowni na biomasę oraz hydroponicznej oczyszczalni ścieków.
         Poobiednie spacery po okolicy pozwoliły nam obejrzeć chatę wiejską z 1910r. oraz pomniki przyrody: 200-letni dąb i 135- letni jałowiec. Dyrektor szkoły zapoznał nas  z historią placówki oraz legendą Sendenia.
W wolniejszych chwilach każdy uczeń mógł poćwiczyć giętkość umysłu i wyobraźnię poprzez rozwiązywanie problemów matematycznych: układanie sześcianów z puzzli oraz łamigłówki logiczne. Relaks wieczorny zapewniło  ognisko i dyskoteka.
Grupą szkolną opiekowały się panie: M. Kozubska, L.Kosińska i M. Kołodziejska.

Z WIZYTĄ W MUZEUM MAZOWIECKIM
W dniu 8 października 2009r. uczestniczyliśmy w klasowej wycieczce do Płocka. Jej głównym celem był udział w zajęciach lekcyjnych o teatrze antycznym. Lekcja okazała się niezwykle interesującym spotkaniem, które przyczyniło się do wzbogacenia naszej wiedzy o starożytnej greckiej tragedii i komedii, budowie teatru antycznego, greckich tragediach innych równie ciekawych zagadnieniach. Z zainteresowaniem i w skupieniu wysłuchaliśmy wykładu i obejrzeliśmy multimedialną prelekcją Pani Grażyny Tryki. Mogliśmy tez zwiedzić muzeum /stałe ekspozycje/ oraz zapoznać się z wystawą prac Władysława Haciora w 10 rocznicę śmierci artysty. Z pewnością warto było poświęcić pozalekcyjny czas na wycieczkę do Muzeum Mazowieckiego.

Z CHEMIĄ ZA PAN BRAT

Jesienny dzień, 5 października 2009r.uczniowie Gimnazjum nr 1 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV wybrali się na wycieczkę do Torunia na Uniwersytet Mikołaja Kopernika. Opiekunami wycieczki były panie Urszula Karpińska, Mariola Lewandowska i Beata Złotnik. Uczniowie wraz z opiekunami zwiedzili Muzeum Przyrodnicze, które swą działalność wystawienniczą rozpoczęło w roku 1974. To niewielkie Muzeum mieści się w Instytucie Biologii i Ochrony Środowiska UMK i jest zarazem jedynym muzeum przyrodniczym w Toruniu. Wszystkie eksponaty to w większości dary pochodzące od osób życzliwych; z wypraw naukowych, zbiorów prywatnych i szkół. Muzeum składa się z trzech sal wystawowych, o łącznej powierzchni 400 m2.  Zobaczyć tu można m. in. wspaniały zbiór motyli Pomorza prof. J. Prüffera z których wiele w naturze już prawdopodobnie wyginęło, np. zmierzchnicę trupią główkę. Dla porównania w gablocie obok umieszczono owady egzotyczne. Dalej mieści się duża kolekcja algierska dr W. Kokocińskiego - głównie bezkręgowce: skorpiony i inne pajęczaki, owady charakterystyczne dla terenów pustynnych, ciekawe są też ekspozycje ptaków (w tym 48 gatunków ptaków chronionych).

Następnie uczniowie udali się na Wydział Chemii, gdzie uczestniczyli w doświadczeniach chemicznych. Pracownicy Uniwersytetu wykonali pokaz doświadczeń chemicznych dla uczniów. Potem uczniowie uczestniczyli w warsztatach Centrum Chemii w Małej Skali na których sami wykonywali doświadczenia chemiczne:
1. Ogrzewanie manganianu (VII) potasu
2. Reakcja magnezu z roztworem kwasu solnego
3. Ogrzewanie wodorowęglanu sodu
4. Wskaźniki  kwasowo-zasadowe

altChemia w małej skali (small-scale chemistry - SSC, często określana jako mikrochemia) jest techniką wspomagającą doświadczalne nauczanie chemii w szkołach i na uczelniach wyższych. Polega na pracy z niewielkimi ilościami substancji chemicznych, co zwiększa bezpieczeństwo eksperymentu, zmniejsza czas jego przeprowadzenia i umożliwia jego dokładniejsze omówienie. Innowacyjna technika Small-Scale Chemistry pozwala na nowoczesne, całościowe, przejrzyste, przyjazne i aktywizujące podejście do eksperymentalnej strony nauczania chemii uczniów.

Po wyjściu z UMK uczniowie nie kryli swojego zadowolenia ze spotkania. Byli zachwyceni, że mogli sami wykonać wiele doświadczeń, dzięki dobrej zabawie mogli wiele się nauczyć i pogłębić swoją wiedzę na temat chemii. Zachwytu nie kryły również nauczycielki, które z przyjemnością zaprosiły wraz z uczniami kadrę Centrum SSC do gimnazjum, by przedstawili swój pokaz dla uczniów całej szkoły.

Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.